onsdag, april 13, 2016

Förvirrat på jobbet och fartig hundträning

Helt hysteriskt på jobbet idag. En j-la massa ärenden hela tiden som ska lösas nu. Hinner inte göra det jag planerar utan sitter istället med fyra parallella “snabbärenden”. Helt splittrat på jobbet samtidigt som man planerar lite för lite skojigheter. Såklart blir det övertid och konstaterade idag att jag ligger 30 timmar pluss just nu. Kommer att vara bra att ha… Winking smile

Hem till tjejerna på lunchen och sen var det hundträning. Jag och Anna tränade först Mossa och Humla och sedan när övriga kom så körde jag Vinna. Vinna var lite småpipig idag. Vet inte riktigt varför. Efter träningen pep hon i bilen också och senare på kvällen ville hon inte hoppa upp i soffan utan pep när jag försökte dra upp henne. Hon sprang som ett Yeehuu över diken och annat så jag skulle gissa att hon sträckt sig eller nått. Får bli vila några dagar så får vi se. Man ser ingen i rörelse men det var nog därför hon gnällde till lite idag skulle jag tro. Vi har ju cyklat en del den senaste tiden också så det kan ju ha blivit nått i samband med det. Vi vilar några dagar så får vi se.

Träningen i övrigt gick bra. Linjetagen var väldigt bra och markeringarna gjorde hon ok. Det som störde Vinna, ja alla hundarna, var all skit som fanns på marken. Gäss, rådjur och kanske nått annat. Ätas tyckte i alla fall alla att det skulle göras…

När jag kom hem var jag både trött och frusen så efter middagen kröp jag ner under en filt och såg Maria Wern.

Inga kommentarer: