tisdag, april 26, 2016

Humla på träning och Vinna på fiske

Eftersom vår cykelutmaning i kommunklassikern startar denna veckan så kollade jag veckans väder. Ser ju inte så skoj ut men idag skulle det i alla fall vara soligt även om det var kallt på morgonen, –4 grader. Hur som helst så blev det en cykeltur till jobbet och även hem från jobbet vid lunch men sen tog jag bilen. Blir 1,5 min så jag cyklar en “omväg” för att undvika branta backar när jag cyklar hem från jobbet.

Efter jobbet åkte jag hem en snabbis, käkade och åkte sedan för att träna tillsammans med Tobbe och Göran. Eftersom Vinna står på strikt vila var det bara Humla som fick följa med. Å jösses vad glad hon var över det! Vi tränade på Räddnignstjänsten och hade mycket störningar då det visade sig vara orienteringstävling där. Även ett gäng småtjejer som hade picnic eller nått. Hundarna brydde sin dock inte över detta. De fick ju jobba!

Vinna fick gå promenad med Henke som sedan gick ner till sjön och fiskade så då fick hon också vara med på det också. Tyvärr blev det ingen firre.

Inga kommentarer: