torsdag, april 28, 2016

Husvisning i byn

Idag efter jobbet var det hudvisning på ett hus i byn. Ska bli spännande att se vilka våra nya grannar blir och vad priset hamnar på i slutändan. Mycket folk, 22 par var tydligen på visningen i alla fall.

Regnigt och blåsigt och ruggigt även idag. Vi gick genom byn och tillbaka längst med täkterna och när vi kom hem gjorde vi bort månadens räkningar. I helgen är det hög tid att deklarera.

Innan middagen tände Henke en brasa också för så ruggigt kändes det.

En plats där det inte känns ruggigt är vårt sovrum. Verkar som att termostaten på golvvärmen gått sönder för trots att vi slagit av den så är det varmt på golvet och oftast tunt 24 grader i rummet. Jag som vill ha svalt när jag sover, gärna runt 18 grader. Nu vaknar man svettig flera gånger per natt vilket inte är så kul.

Kanske därför jag åter igen somnade i soffan ikväll. Somnar så gott när jag lägger mig under en filt. Då vill jag minsann ha varmt.. Winking smile

Inga kommentarer: