tisdag, april 19, 2016

Tisdagsträning och skadad hund

Full fart på jobbfronten och såklart hem till hundarna på lunchen. Passade också på att hämta träningsgrejer och tog med hundarna i bilen så att jag kunde åka och träna direkt efter jobbet utan att först åka hem.

Idag skulle vi träna på täkten vid räddningstjänsten så jag åkte ut en timma i förväg. Gick först en promenad med tjejerna i skogen. Perfekta stigar i skogen på Håsta. Vinna fick sedan sitta i bilen medan jag sedan tränade Humla. Hon fick både markeringar och dirigeringar och jobbade helt fantastiskt bra. Tränade i ca 40 minuter.

När övriga hade kommit så la vi upp träningen och då var det Vinnas tur att “drillas”. Vi började med att köra markeringar på andra sidan ett dike. Redan på första skicket när Vinna sprang ut så såg jag att nått var fel. Hon galopperade långsammare än vanligt och kroppen var dessutom böjd men hon markerade och gjorde ett bra jobb.

När hon lämnat av kollade vi på hennes rörelser men kunde inte se nått konstigt men såg en liten skakning på vänster bakben. Gjorde en till markering och nu sprang hon bättre men nått såg fel ut så vi bröt träningen för Vinnas del där och tog ut Humla istället. Det blev efter det en väldigt bra träning.

Då det var sån aprilväder att det var sol och regn om vartannat så får vi väl konstatera att vi ändå hade rätt tur med väder för vi var torra när vi åkte från träningen. Jag hämtade kinamat på vägen hem eftersom klockan hunnit bli 20 innan jag var hemma.

Efter maten när jag gick fram och skulle stryka på Vinna så skriker hon till när jag kommer till bakdelen. Aptiten var dock bra men det gick absolut inte att röra henne på ryggen på bakdelen så hon blev väldigt restriktiv när vi ville vara nära henne. Det är inte likt Vinna som helst vill ligga mot nån av oss hela tiden. Blev orolig men hoppas att det är en sträckning eller liknande.

Inga kommentarer: