torsdag, januari 10, 2019

Blodgivning?

Idag åkte jag in till sjukhuset vid lunchtid. Först gick jag dock en rask promenad med tjejerna i 40 minuter.

Jag har länge sagt att man borde bli blodgivare men sen tar jag aldrig tag i det. Före jul värvade Birgitta mig och då fyllde vi i materialet och skickade det direkt. Gick en kallelse till idag så klockan 13:00 var jag på plats för hälsodeklaration och blodprovtagning. Tog ca en halvtimma och på den tiden hann jag också få parkeringsböter så jag tydligen parkerat på en plats som inte var parkering. Jaha, 500kr fattigare.

Då snickaren lyckades kortsluta spisuttaget i går så kraschade vår fiberdosa så Henke försökte kontakta fiberstaden och bahnhof för att få någon ordningen på den biten. Samtidigt fick vi besked om att snickarens son fått magsjuka så att han behövde vabba. Det går inte så bra just nu….

I går ringde de också från Colorama och meddelade att den tapet som vi valt och som skulle komma hem igår var slut hos tillverkaren vilket innebär att den inte kan levereras på minst 3 veckor.

Efter jobbet idag fick vi därför åka och välja ut nya tapeter. Undra vad nästa grej som inträffar när det gäller vår köksrenovering är.

Det positiva var i alla fall att det visade sig att snickarens barn inte var sjuk utan kunde gå tillbaka till dagis vilket innebär att snickaren kan återgå till jobbet hos oss…

Inga kommentarer: