onsdag, januari 16, 2019

Lugnet före stormen

Vi har nått halvvägs in i veckan. De utlovas stora mängder snö under kvällen och natten och rejäl blåst i morgon så jag bestämde mig för att ta veckans andra löprunda på lunchen idag. För första gången på länge sprang jag själv. Roligt att ha sällskap men mindre jobbigt att springa själv då man inte pratar så mycket. Totalt 3,5 km blev det och dessutom lite promenad med tjejerna och sen en härlig dusch.

Efter jobbet åkte vi ner till polisen för att göra nya pass så det är klart inför vårens solsemester.

Direkt efter det åkte vi upp på Casablanca för att nyttja en av våra rabattkuponger, “Köp 2 kebab i bröd, betala för 1”. Jag äter aldrig kebab men oj vad gott det var! Nybakade varma spröda bröt, massor med sallad, kebab och vitlöksdressing. Riktigt mumsigt!

På vägen hem stannade jag till och lämnade paketet med det som skulle tillbaka till Fritidsfabriken och sedan var det full fart hemåt. Städning i köket där viss belysning nu börjat komma på plats. Promenad med tjejerna men sen var jag helt sopslut! La mig under en filt i väntan på handbollen men somnade på stört. Vaknade lagom till andra halvleken och det räckte att se den för då spelade Sverige riktigt bra. Matchen var jämn, Sverige låg som mest under med 3 mål men när det var tre minuter kvar hade de vänt och ledde med 4 mål. Tyvärr tappades den ledningen så det var väldigt nära att det blev oavgjort men tack vare målvaktsräddningen så vann Sverige med ett mål mot Qatar.

Somnade när jag la mig vid 23-tiden och sov som en stock till 05:30.

Inga kommentarer: