torsdag, januari 17, 2019

Snöfall och träning i totohallen

Utlovat snöfall under natten blev i stort som utlovat. Det kom nog en decimeter så Henke steg upp tidigt och gick ut och skottade och jag gick med tjejerna. Kom iväg till jobbet i bra tid ändå, vid 7:15. Hämtade som vanligt upp EvaLotta på vägen. De möte som vi hade planerat blev inställt då två av de ansvariga inte tog sig till jobbet. Inte för att jag upplevde någon som helst snökaos.

På lunchen blev det en promenad med tjejerna uppe på Håsta. Eftersom jag hade lyckats glömma matlådan så gick jag och Gerd till Ica Håsta och handlade lunch.

Direkt efter jobbet tog jag ytterligare en kort promenad med tjejerna på Håstaäng innan jag åkte till travet för att träna i totohallen. Göran och Zenitha kom också så vi körde lydnad och den här gången körde jag bara lydnad. Jag filmade momenten för att se hur vi ligger till efter ett år utan lydnadsträning.

Väl hemma blev det middag i vår enkla boning. Henke hade stökat undan i köket där det idag inte hade hänt så mycket.

Inga kommentarer: