lördag, april 06, 2019

En lugn och skön lördag

Tog det lugnt på morgonen och gick sedan en promenad med tjejerna genom byn efter att vi ätit frukost.

När vi skulle åka iväg och handla så passade vi på att tömma återvinningen, tankade bilen och svängde förbi medskog och shoppade lite. Då hade klockan blivit lunch så vi var onyttiga och käkade en hamburgare på Burger King innan vi åkte på Ica och handlade.

Väl hemma fixade jag varsitt spår till tjejerna som de fick gå innan vi gick en kortare eftermiddagspromenad.

Lite småfrusna slappade vi i soffan ett tag innan vi började med middag. Idag blev det grillad älgbiff med potatisgratäng. Medan den blev kvar åt vi lite melon och skinka och till efterrätt hade vi köpt en ny Glen Strömbergglass.

Den ska stå framme ett tag så idag passade vi på att ta ett härligt dopp i baljan. Då spöregnade det men vad gör det när man sitter i en balja med 38 gradigt vatten?

Äntligen började jag fila på en artikel som jag lovat att jag ska skriva till tidningen Tollaren. Hann riktigt långt men kommer att läsa igenom den flera gånger till och då ändrar jag alltid nått varje gång.

Glen Strömbergs pistageglass räcker det att äta en gång. Det gick ner men var nog den sämsta av hanns glasser hittills.

Blev en sen kväll då jag satt och skrev till klockan 02 men vilken skön dag det varit!!!

Inga kommentarer: