torsdag, april 25, 2019

Många steg

Idag var det inspektioner hela förmiddagen. Nu har jag gjort alla mina inspektioner i Hudiksvall.

Det fina vädret håller i sig så på lunchen tog jag och Maggan veckans andra löprunda med tjejerna. Även denna gången en runda på 4 km men det blir en del stopp på vägen.

Efteråt fick tjejerna sitta i hundgården en stund medan jag duschade och käkade lunch.

På eftermiddagen var jag och Stina iväg en sväng och handlade inför kommande festligheter.

Efter jobbet blev det en promenad med tjejerna genom byn och sedan lagade vi middag. Idag blev det färsk pasta med ostsås med vinmarinerad kassler, purjolök, paprika, chili, champinjoner och såklart västerbottenost och gräddädel. Då vi missat att köpa broccoli så blev det brysselkål istället. Riktigt gott var det och dessutom fick vi en hög med matlådor också. Perfekt!

Då jag sovit så dåligt i natt så fick jag såklart huvudvärk och la mig därför i soffan för att vila och somnade redan under första perioden av den 3e hockyfinalensmatchen mellan Frölunda och Djurgården.

Stegräknaren visade dock fina 20.000 steg så det känns bra.

Inga kommentarer: