söndag, april 28, 2019

Äntligen snöfritt

Idag försvann de sista så snöklumparna på gården så till veckan kan vi kratta. Det ska bara få torka upp lite.

Även idag var det fint väder men sommarvärmen har försvunnit. Termometern visade bara på 9 grader i skuggan och dessutom blåste det lite. Men i solen och i lä är det riktigt härligt.

Efter frukost så promenerade vi genom byn. Än en gång kom grannens hund lös men den här gången var vi två så då gick det betydligt lugnare. Henke tog våra hundar och jag tog rymlingen. Ringde ägaren som mötte upp och tag hand om sin hund.

Efter promenaden tog jag ner belysningen i träd och runt räcket på gäststugan sedan åkte vi och handlade. Blev stopp på Dollarestore och ÖB samt på Ica. Intog också en snabblunch på Mc Donalds.

Väl hemma så planterade jag penséerna i de 6 krukor som jag har på olika ställen vid entréerna. Rensade lite ogräs i rabatten och sopade plattorna till entrén.

Henke fixade i garaget och sorterade in i lådhurtsarna som vi nu har under bänken.

Jag tog sedan tag i fasadtvätten igen. Baksidan är helt klart och idag fixade vi kortsidan (grovenrén) mot garaget. Vilken skillnad det blir! Ser ut som att huset är ommålat.

Blöt, trött och lite kall var vi efter detta. Hundarna har varit med ute på gården hela dagen men inte gjort direkt nått förutom promenaden. Så när vi var färdiga med allt fix så gick jag faktiskt och la ut ett sök. Vi gick sedan en promenad för rastning och uppvärmning sedan fick de dela på söket. Vilken glädje och oj vad de var duktiga!

Till middag blev det ädelostfyllt kycklingfile i såja och Timjanssås med ris. Blev även lite glass till efterrätt.

Avslutade helgen med att betala månadens räkningar och sedan trodde jag att jag skulle däcka men höll mig vaken till midnatt genom att se Walander. När det var slut så tog det nog en halv sekund så sov jag.

Vilken helg! Ute säkert 10 timmar per dag och idag blev det 23.000 steg. Bra där!

Inga kommentarer: