tisdag, april 23, 2019

Värmebölja

Inge ofta man har så här varmt i april. Idag visade termometern hela 22 grader. Hur coolt är inte det att ha så varmt i april? Härligt, nu biter det bra på snön. Isen har gått på havet och i Lillfjärden i helgen men på vår lilla sjö och på Drevisfjärden ligger det fortfarande men håller det här vädret i sig så snackar vi dagar innan allt är borta.

På lunchen genomfördes årets första löprunda i shorts och linne. Även det grymt härligt särskilt med tanke på att dessutom slapp springa på asfalterade gator och istället sprang i skogen. Så härligt Vinna passade också på att ta årets första dopp i en vattensamling längst med löpvägen. Mötte också årets första kopparödla på rundan idag vilket med säkerhet innebär att de där huggormarna nog inte är långt borta heller.

Hundarna satt i hundgården på jobbet å skötte sig bra den här gången. Hoppas kunna ha dem i den nu när det blivit varmt.

På vägen hem från jobbet stannade jag till och hämtade sushi men den åkte in i kylskåpet när vi kom hem. Först blev det en promenad med tjejerna och då konstaterade vi att isen nu gått på Vibosjön så nu går det undan. Trodde det var dagar bort men det visade sig bara vara timmar bort i morse....

Årets första middag på altanen intogs efter att vi plockat fram trädgårdsmöblerna.

Efter maten åkte de dock ut på gräsmattan för nu var det hög tid att tvätta fasaden. Fram med slang, borste och skursvamp och även om vi blev dyngsura och skitiga så blev i alla fall fasaden såå mycket finare men vilket jobb det är. Kommer att ta sin tid att tvätta hela fasaden men det känns som att det jobbigaste är gjort. De andra sidorna är större yta men inte lika mycket sm knicksar på altanen.

Supertrött var jag när jag kom in. Blev en kopp kaffe och lite fika å dessutom fixade jag med lite bilder och protokoll mm. Däckade så fort jag la mig vid 23-tiden.

Inga kommentarer: