onsdag, juli 17, 2019

Hundträningsdag

Vaknade efter en värdelös natt då jag bara sovit korta stunder mellan kl 2 och kl 7. Steg i alla fall upp 9 och kokade kaffe och gick upp på kullen efter att hundarna fått frukost. Någon kom till vår lilla tjärn med hundar som skällde och då satte såklart Esset och Vinna igång också. Esset sprang då in till Henke som fortfarande låg och sov och för första gången hoppade hon upp i vår höga säng bara av farten.

Efter frukost så åkte jag iväg för lite hundträning med gänget. Vinna fick lite vattenträning med långa markeringar på vatten och sedan en dirigering och några markeringar på land. Duktig och glad för att gå jobba men såklart inte samma fart och tryck som när hon var “frisk”.
Här kommer en bildkavalkad av gängets hundar.












På denna bilden ser man att Vinna krummer ryggen för att avlasta ryggskadan vid övergången mellan ryggkotor och svanskotor.































När jag kom hem blev det mat och sedan skulle jag träna med Esset men lyckade trampa henne på tassen så hon blev lite låg. Hon lyckades sedan fastna med en tand i min näsa när jag la mig i soffa. Det gjorde ont så jag blev inte gladare på henne nu… Gick istället ut i garaget och lastade släpet med allt som vi rensat från förrådet i går samt fixade lite i garaget så nu finns det äntligen lite plats och dessutom har jag nu ett helt skåp med dummies och andra träningsgrejer.


Direkt efter detta åkte jag iväg till klubben för valpkurs med Esset. Hon var väldigt seg när vi kommit ner på plan. Ville inte sitta for bredvid mig och ville inte leka med leksaker. Hmmm! Undra om hon har har ont i tänderna och är rädd för att jag trampade på henne tidigare idag.

Efter teoripasset körde vi vittringsapportering och banne mig om hon inte kunde det mer eller mindre direkt. Sen körde vi inkallning också och även då skötte hon sig bra. Här en bild när Åsa korsledare lånade Vinna.



Väl hemma klockan 21 blev det middag, grillad kyckling med coleslawe och mangorajjadressing.
Senare på kvällen blev det äntligen bad och sedan jordgubbar (de första från egen skörd)

Inga kommentarer: