måndag, juli 15, 2019

Förrådsresning

Idag när det var lite sämre väder så gjorde vi slag i sak. VI har under flera år sagt att vi borde ta ut alla kartonger från förrådet och rensa bort sånt som vi ändå inte kommer att ta fram igen. Sagt och gjort! Idag blev det av…. Medan Henke åkte och hämtade släpvagnen så att vi kan åka till tippen senare så började jag gå igenom lådor. När han kom hem fortsatte vi och vi hann precis igenom alla lådor och ställa tillbaka dem innan det började regna.

Totalt lyckades vi rensa bort hela fem hela flyttlådor. Vi sorterade i brännbart (tre fulla sopsäckar), icke brännbart (en säck) och två lådor som ska till Erikshjälpen eller liknande. Utöver detta la jag ut lite grejer till försäljning och lyckades sälja en matservis, en teservis, en tekanna och en del glas. Hoppas kunna sälja ytterligare lite grejer som jag lagt ut till försäljning.

Hundarna var med ute på gården men på förmiddagen tog vi också en promenad nere på täkterna och lät tjejerna spinga av sig och busa. På eftermiddagen, efter att vi varit och handlat så la jag varsitt bruksspår till dem. Vinnas spår var nog 400m och Essets kanske var 150-200m. Både fixade spåren kanon! Esset spårar nu mera som en stor vovve i spårlina helt självständigt.

Till middag blev det räkor med ägg, ishavssallad och rostat bröd samt lite västerbottenpaj och parmainlindad sparris och avokado.

Jag blev frusen och fick lite ont i skallen på kvällen och Henke har hosta så det blev en lugn kväll. Hade tänkt bada tunna men vi skippade det och gick och la oss i hyffsad  (01-tiden) istället.

Inga kommentarer: