tisdag, juli 30, 2019

Hundträningsdag

Efter total avsaknad av hundaktiviteter i värmen och resorna så kände jag att de var dags att fokucera på hundarna.

Henke åkte in till hälsocentralen då hans hosta inte blir bättre.  Under tiden la jag fram lite kläder och uppdaterade dagboken. När Henke kom hem käkade vi frukost och sedan la jag spår till tjejerna medan Henke tvättade husvagnen. Esset fick gå sitt spår direkt medan Vinna fick gå sitt spår efter att vi gått en promenad och plockat lite kantareller. Båda tjejerna skötte spåren fint och kantarellbeståndet hade verkligen exploderat medan vi var uppe i Piteå.

Väl hemma igen blev det mera packning och sedan lite lunch och vila.

När vi vaknade åkte Henke och handlade medan jag gick en promenad med tjejerna och fick då ihop ytterligare några lite kantareller.

Efter promenaden var det dags för valpkurs. Idag körde vi inkallning, gå fri vid sidan, stanna, lite spår och dessutom lite grunder i apportering. Esset var riktigt duktig idag.

På vägen hem stannade jag och handlade kräftor som vi ska äta till middag i Sälen i morgon.

Henke hade fixat middag så det blev mat och sedan bakade jag en västerbottenpaj med kantareller som jag tänker ta med.

Inga kommentarer: