fredag, juli 19, 2019

Jakt på guld

Henke klippt gräsmattan och var ner till båten och tömde den eftersom den blivit vattenfylld och under tiden tog jag en tur för att leta efter skogens gula guld.

Plockade ca en liter hjortron och sedan gick jag ut och letade kantareller men där kammade jag noll eller i alla fall inget att skryta med. Hundarna fick dock röjja runt så de blev nöjda.

Väl hemma så blev det i alla fall kantarelltoast till lunch och sedan var vi ute på gården en stund.

På eftermiddagen blev det bad i Drevis igen. Tjejerna och jag, Henke tycker det är för kallt och dessutom har han hemsk hosta så det kanske är lite onödigt. Idag simmade för första gången Esset ut till mig och Vinna. Lovar gott!

Till middag blev det sill och nubbe till förrätt idag och sedan grillade vi fläskfilé.

På kvällen kom rapport från Hanna som utan att berätta det anmält sig till lydnadstävling där hon och Penny fixade uppflyttningspoäng och en andraplacering med 173,5p på premiärstarten. Hejja Hanna och Penny och stort grattis!!!


Inga kommentarer: