söndag, augusti 23, 2020

Apporteringsträning, båtvisning och lydnadsfilmer

 Uppe tidigt och åkte iväg och tränade apportering vid tjärnen tillsammans med Tobbe och Kajsa och Göran. Strulade lite, eller massor men Esset löste ändå det hela bra och genomförde sig första vattendirigering där en störningsmarkering kastats som drock men kunde styra om henne vilket jag aldrig gjort tidigare.

Vinna strulade massor och jag fick inte i henne på den andra markeringen på vatten. Lika gång på gång.

Hur som helst så när jag kom hem åkte vi och handlade och passade också på att köpa blommor till lådorna vid bron som stått tomma under sommaren.

Ytterligare en båtspekulant kom på eftermiddagen och under tiden rastade jag tjejerna sedan hade jag ont i skallen och behövde vila en stund.

På kvällen blev det ytterligare en trerätters middag meden en smördegsbakelse med kräfttjärtröra, äderostfylld kyckling och ris och gårdagens efterrätt då vi gjorde 4 stycken när vi ändå fixade.

Här kommer filmerna från gårdagens lydnadstävling. Tack Maria för att du filmade.

Fotgående

Inkallning

Sättande under marsch

Apportering

Fjärrdirigering

Hopp

Inga kommentarer: