fredag, augusti 07, 2020

Kräftskiva i Änga

Superhärligt väder idag så efter efter frukost packade vi husvagnen och åkte till Änga, Enånger. 


Parkerade och lämnade lite grejer och åkte sedan upp till Tjännavallen tillsammans med Lasse och Birgitta. Gick en promenad där hundarna kunde springa lösa hela vägen. Promenaden var inte lång men i denna värmen räckte det för både oss människor och för hundarna. 

Gick istället ner till sjön och badade allesammans. Jösses vad skönt det var!

När vi kom tillbaka till Änga blev det en Garage och så grillades hamburgare och korv sedan satt vi och pustades i skuggan.

Hundarna låg också i skuggan men på eftermiddagen så tog vi en promenad upp till stenbrottet. Det är inte långt men det behövs ju inte i denna värmen. I stenbrottet fick de svalka sig och hämta några vattenmarkeringar.

När vi kom tillbaka till huset var det dags för middag. 

Kantarelltoast till förrätt


Kräftor och västerbottenpaj till middag

Kaffe och kaka till efterrätt.

Riktigt riktigt mumsigt men tyvärr hade jag druckit för lite idag så jag fick ont i skallen. Efter maten tog jag en resorb och en huvudvärkstablett och la mig en stund. Det gjorde suset så jag piggade på mig och kunde sedan vara med resten av kvällen fram till klockan 02:00.

Inga kommentarer: