onsdag, augusti 05, 2020

Båtspekulanter och fokus lydnad

Idag blev det en promenad genom byn på förmiddagen. Vi åkte sedan iväg och gjorde ett storinköp på systembolaget till både oss och Lasse och Birgitta.

På eftermiddag kom spekulanter på båten och sedan åkte jag till brukshundklubben och tränade lydnad. Vinna gick köra runda kon, rutan och fotgående och Esset kördes på hela startklass. Esset kan momenten men hon är inte stadig. Hon tjuvstartar eller följer efter mig när jag lämnar henne så nu måste vi fokusera på stadgan i lämnande och stadgan på tävlingsledarens kommando.

Klockan 18 var det rallyträning så då blev det en fortsättningsbana som både Esset och Vinna gick gå. En bana som verkligen passade Vinna. Esset gick också bra men on pockade på belöning mellan varven och hoppade då och började busa med min arm. Det har hon inte gjort tidigare….

Avslutade med att Esset fick köra startklass igen och nu gick det bättre med stadgan.

Blev totalt 3 timmar på klubben så bägge hundarna fick en ordentlig genomkörare.

Hemma fick jag ner till sjön där Ronnie och Henke var och fiskade men de satt i båten på andra sidan sjön. Blev istället ett långt telefonsamtal med mamma innan fiskegrabbarna kom hem.

Middag blev sen och enkel. Blev varma mackor då klockan hann bli 21:30

Inga kommentarer: