söndag, augusti 30, 2020

Rallylydnad i Järvsö

Idag blev det en promenad genom byn på förmiddagen och sedan skjutsade jag Henke till Forsa eftersom han bil stod kvar där sedan i går. Jag själv åkte sedan vidare till Järvsö för att tävla i Rally, premiär i Fortsättningsklass. Två starter på eftermiddagen stod på schemat.

Esset kändes ovanligt samlad så jag tänkte detta kommer att gå bra. Banorna kändes ok så vi gick in på banan med gått mod. Vi hade dessutom hyffsat tur med vädret då det i alla fall var uppehåll även om det var kallt (10 grader) mulet och lite blåsigt. Planen var dessutom lite blöt eftersom det regnat på natten och förmiddagen. 

Hur som helst... Döm till min förvåning när Esset först belönar sig genom att börja "kampa" med min tröjärm flera gånger under rundan. Råkade sedan sätta sig i "360 grader vänster" vilket ger 10 minus men det mest förvånande var när hon tog mjukisdjuret Ior i 8ans frestelse. Hon som aldrig ens tittat på dem när vi tränat. Det momentet lyckade vi få hela -22 poäng hur man nu kan lyckas med det på ett enda moment??? Hur som helst förstod jag att vi inte skulle få ett kvalificerande resultat men domaren hade hittat många andra avdrag också. 

Andra banan gick bättre men även där blev det fel på frestelsen och hon hoppade på mig och började kampa med min ärm några gånger men kändes ändå bättre. Väldigt fokuserad, bra kontakt och gjorde övningarna fint men domaren ansåg att vi gjort massor med småfel. Jag trodde på uppflytt men vi var långt ifrån.

Ja ja, ändå nöjd med Esset som kämpade väl men väldigt besviken på resultatet. 55 respektive 64p blev det.


När jag åkte hemåt var jag rejält frusen och kände mig lagom munter. 

Middag, ett glas vin, en varm kopp kaffe så släppte i alla fall frossan men uppgivenheten kvarstod så när jag skulle sova för natten var det hopplöst att somna. Känner mig nere på alla plan just nu. Hundarna, hemmet, släkten, jobbet. Känner just nu bara stress och otillräcklighet.... Vet inte om det är för väderomslaget och att det nu börjar bli kallare och mörkare...

Inga kommentarer: