söndag, oktober 04, 2020

Förberedelse inför vintern

 Gjorde ett försök att plocka kantareller idag på mitt favoritställe men inte heller nu kunde jag hitta några på den plats för jag tidigare år plockat så mycket. Det var en utmaning att ta sig till platsen och även om det inte är långt att gå så var jag helt svettig.

Väl hemma igen så hade Henke kommit hem. Slappade lite och sedan gick vi ut och fixa på tomten. Henke tog av kapellet på båten som nu ska in och lagas och jag vintrade bland växter och plockade undan grejer inför vintern. Nu är allt bortplockad och bara några växter som ska förberedas inför vintern och sedan lite belysning som ska upp då det annars är så mörkt på vår gård.

Senare på eftermiddag fick Henke gå med hundarna medan jag fixade Västerbottenlax till middag.

Seg kväll och senare en skitnatt med värk i foten av någon anledning???

Inga kommentarer: