lördag, oktober 17, 2020

Vinterfix och nattjobb

 Idag var planen att fixa en hel del inför vintern. Direkt efter frukost så lastade vi fyrhjulingen med plogkäppar och sedan tog jag tjejerna å så började vi placera ut käppar. Från Stora vägen mot Nordenholm och tillbaka genom ungefär halva byn räckte käpparna till...

Direkt efter det så körde vi ner till sjön och öste ur båten och tog upp den för säsongen.

Henke tvättade sedan husvagnen och båten och jag fixade med belysning i äppelträdet och vid entrén.

Lite korv till lunch och sedan fortsatte vi jobba på. Jag tog hundarna och körde sök uppe i skogen och sedan skulle båten upp på ställningen och husvagnen in i carporten.

Vattentunnan tömdes för säsongen och sen när klockan var 17.30 så gick vi in för dagen. Då hade vi varit ute sedan 10 med undantag för tiden det tog att gå in och äta lite varmkorv till lunch.

Till middag idag blev det kycklingpaj och sedan somnade Henke i soffan medan jag satt och såg tv. Blev en dusch vid midnatt och sedan strax före 02 så åkte vi in till stan för att utföra trängselkontroll.

Väl hemma strax  före 03 så var man lite halvpigg igen och dessutom hade jag blivit hungrig. Blev därför en kopp te med några kex och ost, I säng kom vi inte förrän 03:30 och efter det så sov jag dessutom inge vidare...

Inga kommentarer: