måndag, oktober 19, 2020

Ny vecka, halsont och inställda aktiviteter

 Vaknade med halsont men eftersom jag jobbar hemma så är det bara att avvakta och se hur det utvecklar sig.

Äntligen tog jag mig tid för lite inläsning om föroreningar som påträffats på en fastighet i Hudiksvall och på lunchen blev det en skogspromenad med kantarellplock. Härligt att ha trattisar in på gården nästan....


Vi skulle ta rätt på kött som skulle levereras idag och då var tanken att vi skulle vara hemma hos oss men det kändes inte lämpligt med tanke på hur jag kände mig. Blev istället Lasse, Birgitta och Henke, Jonas och Klara som träffades hos Lasse och Birgitta och fixade med köttet.

Inte heller kunde jag gå på vägföreningens styrelsemöte så jag tränade hundarna lite istället. Hade tina några vilt som de fick apportera, först på gården och sen ute i skogen. Gick också en promenad men det blir ju mörkt tidigt nu så klockan 18 var jag inne och värmde palt till middag då jag ändå var hemma själv.

Henke kom hem vid 21-tiden. Blev en kopp kaffe men sen var energin slut  så det blev slapp framför tvn och sedan tidig kväll.

Inga kommentarer: