lördag, juli 23, 2022

En tur till kaffebönan

 Riktigt lugn och skön morgon med kaffe, nyhetsmorgon och bara slapp utan någon tid att passa. Blev bara en kort promenad på förmiddagen sen åkte jag iväg till Kaffebönan för att träna lite. Där mötte jag Göran och Zenitha som nästan tränat klart när jag anlände.

La ut ett sök i vattenpussarna på myren. Kastade också över ett par dummiesar som Esset sedan skulle få ta in. Nu hade jag med mig Vinna då jag tyckte att hon skulle få börja för en gång skull. Hon fick ta några vattenmarkeringar och söket innan jag gick upp och bytte hund. Glad att få apportera men ganska seg idag...




Esset fick börja med lite tolling samtidigt som Göran och Zenita kom tillbaka och fick vara störning. Hon fick sedan ta två enkelmarkeringar på vatten innan jag vände upp och skickade henne på söket som hon svepte in. Promenerade till "kurvan" av sjön och testade att skicka Esset diagonalt över till andra sidan på en av dirigeringarna som jag kastade ut när jag hade med mig Vinna. Hon gick direkt i och simmade över hela vägen. Hur bra som helst!!!



När jag kom hem blev det mera slapp å så käkade jag middag. Idag blev det Ribs och ColeSlaw. Klockan 21 åkte jag ner på stan och hämtade Henke som kom med tåget från Göteborg. Enormt med folk på stan då det var Crusing och fint väder.

Blev en lugn kväll med tv-titt och lite fika...

Inga kommentarer: