tisdag, juli 19, 2022

Sommarförmån

 Idag tog jag med mig hundarna till jobbet. Vi är så få på plats och ingen är hundallergiker så jag fick ta med mig hundarna in på kontoret. 

På lunchen rastade jag dem en kortis i skogen och sedan sprang jag med Esset medan Vinna fick sitta i hundgården. Ytterligare en kort promenad efter löprundan med bägge hundarna som sedan fick sitta i hundgården tills det var dags för eftermiddagsfika. Då fikade vi ute så att de kunde vara ute lösa och sedan fick de vara inne på kontoret igen de sista timmarna.


När jag sedan åkte från jobbet passade jag på att åka och titta på en tjärn där vi skulle kunna träna hundarna då det fanns lite ö formationer. Bökigt att ta sig ner men väl där så kan det nog bli bra.


På vägen hem stannade jag till och handlade och sen när jag kom hem blev det en kort promenad nere vid ån. Tjejerna fick sedan dela på ett sök med 9 dummiesar. Vinna var överförtjust och plockade in de 4 närmaste medan Esset tog de 5 som var längst ut.

Till middag blev det kebab i Pitabröd och sedan slappade jag framför tvn resten av kvällen.

Inga kommentarer: