tisdag, juli 12, 2022

Finväder och besök på Beas i Jävre

Började även idag dagen med att ta Esset på en löprunda till Svartudden. Den här gången fick hon bada på vägen tillbaka för hon var så väldigt andfått efter rundan igår.

Vår plan för dagen var att ta med pappa till Jävre men eftersom han varit så orolig i gårkväll och i natt vilket fortsatte på morgonen så beslutade vi oss för att åka dit tidigare. Han var upprörd men ville gärna åka på en utflykt så vi åkte till hamnen nedanför stadshuset för att fika där. Var riktigt skönt att sitta vid vattnet i värmen och det fläktade skönt och var mycket aktivitet med båtar, vatteskotrar, SUP-ar mm. Efter några timmar skjutsade vi tillbaka honom och då var allt frid och fröjd.

När vi lämnat pappa åkte vi till Beas i Jävre för att äta middag tillsammans med Thomas, Johan och Amanda samt Emil. Den klassiska skärgårdstallriken var det självklara valet för samtliga.

Efter maten blev det en tur upp i Fyren som bjuder på fin vy över restaurang, småbåtshamnen, havet och campingen.

När jag, Henke och mamma kom tillbaka till lägenheten tog vi en drink på balkongen för det var fortsatt mycket varmt ute.