måndag, juli 25, 2022

Inköp av ny bil samt lite viltträning/avlämningar

 Idag skulle vi äntligen få hämta vår nya bil. Blev uppstigning vid 8-tiden och gick efter frukost en promenad med tjejerna genom byn och sedan fick de vara kvar hemma medan vi åkte ner på Bilelektro. Där blev det genomgång av den nya bilens funktioner och lämnade över vår bil så nu är den äntligen här. En spritt ny Plug-in hybrid, Tucson.


 In med det nya och ut med det gamla....


På eftermiddagen hade jag tinat några fåglar som jag lät tjejerna apportera på gården. Vill egentligen inte träna med vilt under löp men tänkte att jag kunde köra lite avlämningar på gården i alla fall. Esset fick köra i huvudsak med anden men även apportera skraken ett par gånger men den var ganska blodig och äcklig. Vinna fick också apportera men bara skraken eftersom hon gärna vill äta upp änder. Skraken apporterade hon perfekt så för hennes del kör det inget om fåglarna är lite blodiga och slabbiga.










Under dagen passade jag äntligen på att ta ut och vädra min ena garderob samt röjja bort kläder som jag ändå aldrig använder.

Inga kommentarer: