söndag, juli 03, 2022

Trädgårdsfix och hundträning

 Idag blev det lite sovmorgon från till klockan 9. Frukost ute på altanen och sedan en promenad genom byn innan Henke började klippa gräsmattan och jag beskar vinbärsbuskar, äppelträd och en annan buske.

Lasse och Birgitta kom förbi och fikade en sväng på eftermiddagen och sedan vid 16:30 åkte jag iväg till Iggesund för att träna tillsammans med Göran och Zenitha och Roland. 

Esset fick börja med ett provupplägg med två enkelmarkeringar på vatten där jag stor långt upp. Körde sedan ett sök med sex dummiesar då det var meningen att ett par skulle ligga i små vattenpussar på myren men det blev ett missförstånd så när alla sex hämtats in så slängde vi två i vattnet så att vi fick köra även detta. Esset var jätteduktig.

Jag blev sedan skytt och kastare av vattenmarkeringar till de övriga hundarna innan vi körde dold dirigering över vatten. 


Avslutade träningen med ett sök och jag är kanonnöjd med Essets insats. Känns riktigt bra!

På vägen hem hämtade jag pizza och Ida och Gösta hade precis kommit för att hämta bilen när jag kom hem.

Pizza och sedan skördade vi 2 liter jordgubbar från trädgårdslandet! Mums!!!

Inga kommentarer: