lördag, juli 16, 2022

Grattis pappa 82 år!

 Började dagen med frukost och åkte sedan iväg till Arken Zoo för att köpa ett tikskydd eftersom jag i gårkväll upptäckte att Esset löpte. Typiskt! Det betyder att jag inte kan starta Esset på tjp:t i Ockelbo. Vi får se om hon hinner löpa klart till Tollarspecialen eller om även den starten är körd. Det är på håret... Kan klara det med ett par dagar om jag har tur.

Efter den turen tog jag med Esset på en löprunda innan det blev dusch och en promenad med bägge tjejerna.

Vid 14-tiden åkte vi till pappa. Fräschade upp honom och åkte sedan en tur i bilen till Svartudden för lite sightseeing.

Vi hade bokat bord på Golden Dragon klockan 16 men sedan 13:45 var hela stan strömlöst så det var lite oklart om det skulle bli något restaurangbesök. Vi hade dock tur och strömmen kom tillbaka precis före kl. 16.

Blev en god middag med Plankstek för både mamma och pappa och mig. Riktigt gott var det!

Efter det så åkte vi tillbaka till Ängsgården där det blev tårta tillsammans med Amanda, Emil och Thomas också. Känns som att det blev en bra födelsedag för pappa då vi umgicks från kl. 14 till kl. 20 då vi åkte tillbaka till lägenheten igen.

På kvällen rensade vi pärmar på gamla papper såsom kontoutdrag, fakturor och gamla deklarationshandlingar mm.

I säng kom vi först vid 01:30.

Inga kommentarer: