tisdag, september 06, 2011

Dagen som började så bra men slutade...

... i katastrof!

Vi tar det från början. Steg upp som vanligt och laddade en maskin och käkade frukost. Det regnade och var mörkt ute när jag åkte till jobbet. Eller, istället för att gå upp till jobbet så gick jag till badhuset. Där träffade jag Anna, Emma, Anne-Li och Maggan. Badhuset har nyöppnat efter renovering så vi hade bestämt att vu skulle simma en morgon varje vecka å idag var det premiär.

40 längder blev det och sedan bubblade vi i sådär 10 minuter innan vi gick och duschade. Torkade lite i bastun innan jag klädde på mig och gick över till jobbet. Vilken bra början på dagen!

Jobbmässigt så har jag äntligen börjat förbereda ett utskick med krav på cisternbesiktning och kom en bra bit på vägen idag.

Efter jobbet gick jag en promenad med hundarna och sedan var det dags för lite träning tillsammans med Ida och Zandra. Hmmm nu blev det mindre bra. Började med en dirrigering som Humla gjorde riktigt bra. När hon kom över viken till platsen hoppade hon upp på en sten och hittade där duvan. När hon sedan hoppade tillbaka ner i vattnet hoppade hon ner på truten och bytte till den. Hmmm Humlas första viltbyte var ett faktum! Resten av jobbet var bra!

När vi stod och tittade på de andra så fick Humla gå lite lös och jag märker då inte att hon smyger iväg till truten och började käka upp de. Vad är det som händer???

Gjorde en till dirrigering vilken gick bra men kändes som om det fanns viss vilja att käka upp bytet denna gång också. Även denna gång en trut!

Skulle sluta med en tredje dirrigering till en ny plats och än en gång, OK arbete, lyssnade bra men det andra området drog en del. När hon kommer över och är uppe på en sten får hon vittring på anden som ligger i vattnet. Hon försöker lyfta upp den men tar omtag (tror jag) Nu visade det sig att hon försökte äta upp även den. Herre gud vilken katastrof. Nästa träning ska jag bara ha "nytt" vilt!

Kom hem sent så det blev en sen middag men sååå god! Henke hade förberett Choritzopaj med grönsallad.

Inga kommentarer: