söndag, september 11, 2011

Heldag utomhus

Idag blev det en heldag utomhus. Först en lugn morgon sedan åkte jag och hämtade Birgitta för att åka ut i skogen och plocka svamp. Vi kom ut i skogen när klockan var närmare 11:30 och vi hittade en hel del men eftersom vi har så mycket orensat så fick Birgitta ta allt. Blev nog en 5 kg i alla fall!!!

Efter ett kort fika åkte jag till Bjuråker för att vara med och förbereda Elitklassprovet nästa helg då jag ska vara rutansvarig/skytt eller nått annat. Första platsen blev föör svår då det var såå mycket vass att man inte praktiskt kunde genomföra alla momenten. Men två rutor är nu upplagda och kommer att bli bra, lite olika upplägg för de båda dagarna trots snarlika miljöer.

Tittade också på platsen för en av nybörjarklassrutorna där Humla och de andra hundarna fick ta in ett litet sök. Hmmm undra om man skulle stryka sig. Känns inte alls bra inför provet. Tyst och fin var hon men vilthanteringen. Antingen försöker hon äta upp dem eller så fattar hon inte var han ska göra när hon hittar dem.

Humla fick också testa en dirrigering som fick mycket störning. Ett diagonalskick som blev rakt pga strömning och en lockand and. Sedan en hund som knallade och ville delta och anden som flög iväg. Phu, men Humla lyckades jag bryta och dirrigeringen kom in. Blev en lång kväll som avslutades först strax efter 18:45 så jag var hemma strax före 19:30. Hungrig som f-n!!!

Henke hade fixat en god middag med currykycklinggryta med smörstekt vitkål. Mycket gott var det!!! Hyffsat seg resten av kvällen måste jag nog erkänna men det blev uppiggande på slutet. Kan det bli annat än sådana här bilder?



Inga kommentarer: