måndag, september 05, 2011

Kantarellpaus

Hmm blev lite konstig rubrik men vad jag egentligen menar är att hundarna fick en paus från aktiviteter genom att få hänga med mig och plocka lite kantareller efter jobbet. Idag promenerade jag på nya marker och då hittar man nya kantarellställen vilket ju alltid är trevligt. Blev nog 4 kg idag skulle jag tro. Som tur var rensade Henke dem och förvällde dem medans jag letade min gamla baddräkt men där gick jag bet... Får bli bikini i morgon istället!

Hann också ner en sväng till båten och hämtade hem alla kläder, sängkläder och handdukar så nu blir det lite jobb för tvättmaskinen några dagar.

Henke var också flitig värre. Han stack iväg och sprang 6 km och sedan klippte han gräsmattan.

Som tur var blev det mycket mat kvar sedan gårdagens fyllda kasslerrullar med blomkålsmos så det gick snabbt att fixa mat idag. Mums!

Inga kommentarer: