fredag, april 09, 2021

Full fart mot helgen

 Efter gårdagens effektiva dag så kändes det verkligen så. Särskilt med tanke på att veckan dessutom bara bestått av tre arbetsdagar denna veckan.

Satt hemma och arbetade och hade möten. Hade tänkte sluta före 16 då jag börjat redan klockan 06:30 men började med lite listor som kändes sköna att bli kvar med så jag jobbade vidare fram till 17 trots allt.

På lunchen var jag ute och tränade lite dirigeringen igen och när jag går med tjejerna och lägger ut målområdet och sedan skickar dem mot olika områden och ibland med en störningsmarkering för så är de verkligen så grymt bra. På ett ställe där jag tänkte träna ut-bakåt strulade Vinna en massa då hon hellre vill springa sidledes. Esset däremot var enormt säker på att ta mina tecken.

Efter jobbet, när Henke kommit hem så blev det en promenad ute i skogen idag. Tjejerna fick markeringar med dålda nedslag i uppförsbacke. Vinna var grym och spikade allt. Esset sprang genomgående för långt då hon rundade vegetationen på vägen ut och viker sedan tillbaka lite för sen. Vi gjorde om tills hon fixade det bra. Gick på nytt ställe och då spikade bägge tjejerna allt.

Promenerade vidare och på täkter och körde sedan markeringar där Henke stod på andra sidan ett djupt dike. Kastade markering in i skogen så hundarna fick springa diagonalt ut och över diket och sedan in i skogen. Även här var bägge tjejerna klockrena, jag som hade tänkt att det skulle vara ganska svårt.

Väl hemma lagade vi en pasta med rökt lax. Såg tv men vid 22-tiden tror jag att jag somnade i soffan. Vaknade med huvudvärk och bestämde mig för att gå och lägga mig direkt men hann inte somna innan värken tilltog ordentligt. Kändes som att hela huvudet skulle sprängas och det var riktigt otäckt. Blev tvungen att ta fryklampar och knyta runt huvudet med hjälp av en tröja och försökte sedan ligga och slappna av. Efter ca en timma kände jag hur det började lätta och med likna vanlig huvuvärk. Efter ytterligare en timma hade jag somnat och när jag vaknade var värken borta.

Inga kommentarer: