måndag, april 12, 2021

Snökanon och besök hos kiropraktor

Vaknade och konstaterade att den utlovade snökanonen har anlänt. Redan när vi vaknade vid 6-tiden så vräkte snön ner och ca 1 dm låg på gräsmattan. Snöfallet fortsatte hela förmiddagen då jag och Henke jobbade hemifrån. Det är en ny vecka och den inleddes lite splittrat. 

Satt inledningsvis och jobbade hemma fram till lunch då jag åkte in till jobbet. Det var verkligen ett riktigt busväder och det snöade fortfarande och nu hade det hunnit komma över 2 dm snö. Mycket blött och slaskigt var det,

På plats så paketerade jag och skickade iväg de gäddor som ska analyseras med avseende på kvicksilver. 

Efter att ha fått lite mat i magen så fortsatte jag att sortera ärenden som avslutats, skriva ut diariekort och samla ihop de handlingar som hör till ärendena.

Vid 14:15 åkte jag in till stan då jag fått tid hos kiropraktor för min nacke och rygg som spökat den senaste veckan. Det knäcktes och sprakade och enligt kiopraktorn så satt problemet på höger sida i nacken även om värken i huvudsakligen upplevs vid några kotor i bröstryggen och såklart som huvudvärk. Det positiva var att han inte hittade några fysiska problem så med lite tanke och förebyggande posrörelser så ska detta kunna bli bra och undvikas framöver.

När jag kom hem kände jag mig lite mörbultad och väldigt trött. Blev en promenad i snöslasket tillsammans med Henke och tjejerna genom byn. När vi kom hem blev det snack med mamma och pappa och sedan gjorde vi en riktig t kryddstark currykyckling med ris. Mycket gott!

Seg hela kvällen och det slutade med att jag halvsov i soffan å då var det bättre att gå och lägga sig ordentligt istället. Tack och lov ingen huvudvärk!

Inga kommentarer: