söndag, april 04, 2021

Viltträning

 Tack och lov kändes det bättre i huvudet idag på morgonen så efter en promenad genom byn så åkte jag iväg till Forsa för att träna lite vilt med Göran och Zenitha. I helgen har Esset varit grym. Inte gjort någon urskiljning av vilt utan allt har svepts in och lämnade i hand med några få undantag. Men idag... Vet inte om det var för att det var så fräscht vilt nu eller om hon var trött men idag ville hon inte apportera nått. Gick ifrån trots kast och var allmänt busig och klängig på folk. 

Efter att hon fått vara passiv en tid så fick hon köra vilten på linjetag. Då tog hon and och kanin men truten och kråkan var fortfarande ointressanta. Mycket märkligt!

Blev en kort promenad med Vinna innan jag åkte hem men stannade först på Ica för att handla lite. 

Till middag gjorde vi iordning räkbakelser och sedan var tanken att vi skulle steka Tonfisk och äta tryffelpotatismos till den. 

Räkbakelsen var kanon men jag har lite svårt för tryffel så jag vet inte om det var det eller den annalkande huvudvärken som gjorde att jag tyckte att tonfisken inte var så god trots att den var perfekt stekt.

 Gjorde tidig kväll och lyckade efter 4 timmar få huvudvärken att släppa så jag fick lite sömn på morgonkvisten.

Inga kommentarer: