fredag, april 16, 2021

Full fart mot helgen

 SMHI lovar fint väder över hela helgen och redan idag känner man att det är varmare och solen skiner från en klarblå himmel.

På förmiddagen levererades vår nya soffa men jag tror att vi väntar tills i helgen med att montera isär vår gamla och bära in och montera den nya.

Jobbade på hemifrån som vanligt, gick en kort promenad på förmiddagsfikat och på lunchen blev det en snabb träning för tjejerna nere på täkten framför huset. 

Jobbade på fram till klockan 15 då jag hade gjort full dag. Checkade ut och fixade lite hemma fram tills Henke kom hem. Då satte vi oss mot garageväggen och tog något gott att dricka innan vi sedan tog med tjejerna på en promenad genom byn.

Till middag blev det Ceasarsallad och sedan såg vi Bäst i Test.

Jag tror inte bara hundarna var trötta och nöjda med dagen. Både jag och Henke var rejält trötta för efter det så somnade vi bägge två i soffan och jag vaknade inte förrän vid midnatt då vi istället flyttade in i sovrummet.

Inga kommentarer: