lördag, februari 23, 2008

Fortsättning från igår

Fick en länk till ett intressant inlägg i en dagbok idag. Läs vad Birgitta Staflunds på Kennel Meadowlark skriver om avel och hälsa...
http://kennelmeadowlark.blogspot.com/2008/02/att-vi-alla-vill-fda-upp-friska-hundar.html

Annars har det varit en lugn dag. Började med en promenad till stan för att hämta bilen som vi lämnade på stan igårkväll. Hundarna fick lite miljöträning i stan vilket inte är några som helst problem. Vi gick sedan och köpte oss lite skor inför sommaren, det är tydligen nu man ska göra det... Jag köpte två par och Henke ett par. Vi köpte båda samma skor men i olika färger.

Slappade lite när vi kom hem å sen gick jag ut i skogen men promenad. Hade med lite dummiesar och körde ett stort sök där halva (på längden) låg i skogen och halva söket låg i en lite mera öppen glänta. Humla fick börja och eftersom hon hade såå härligt tempo och sökte sååå fint så fick hon hämta in 6 stycken på raken. Neo fick ta de två sista och även om han fick kämpa så lyckades han...

Vi var ute totalt närmare 2 timmar och det var verkligen härligt. Även om det inte var nån sol så är det ju sååå varmt! Idag pluss 6 grader...

På kvällen lagade vi tacos och såg såklart melodifestivalen som var en rätt medioker tillställning men där i alla fall ett av de bättre bidragen gick driekt vidare till Globen.

Har sovit så dåligt den sista tiden så jag gick och la mig tidigit efter att först sovit lite i soffan. Tyvärr sov jag dåligt även i natt.

Inga kommentarer: