tisdag, juli 21, 2009

Dags att börja bygga...

Idag var det dags att börja bygga lekstugan. Grunden var ju klar så nu var det "bara" att få ordning på ritningar och alla detaljer. Även om det var som ett plockepinn när vi började så gick det sagta men säkert frammåt. reglade upp stommen och timrade väggarna och sedan började vi spika golvet.

Vid 17-tiden åkte jag iväg för att träna lite med Helena. Det blev inte såå mycket tränat eftersom det var så jäkla mycket mygg. Körde lite dirrigering på en gräsmatta med Humla och även lite avlämningar.

Med Neo körde jag lite fotgående och skiftningar i fjärrdirrigeringen.

När jag kom hem hade Henke byggt vidare så jag anslöt och vi fortsatte byggandet upp mot taket. När klockan var 21:20 tyckte Henke att det var hög tid för mig att åka och handla eftersom vi ju fortfarande inte ätit middag. Herregud vad tidenspringer iväg!!! Sagt och gjort, åkte och handlade, gjorde en paj så klockan 23:00 satte vi oss och åt kycklinpaj till middag. Snacka om sen lunch. Jag totaldäckade direkt efteråt!!!

Inga kommentarer: