fredag, juli 03, 2009

Sista dagen...

Hoppas på en lugn dag på jobbet. Känner att om inget förutsett händer (vilket det ALLTID brukar göra...) så kanske jag får en rätt lugn och skön dag. Bara avsluta några mindra ärenden sen ska jag vara klar för denna vår... Sista arbetsdagen före semestern...

Idag var det en minnestext i tidningen. En text till minne av en tjej i Hudik som jag lärde känna då hon har tollare. Sara var den som ledde in mig både på utställning och till viss del även lydnadsbiten. Vi jobbade lite ihop med Hälsingetollarna för några år sedan. Sara var den som alltid skrev till tidningen Tollaren. För flera år sedan fick Sara bröstcanser men hon var alltid lika positiv och glad när man träffade henne. Den här sjukdomen skulle hon övervinna, det var jag helt övertygad om. Men sjkdomen kom till bara och med åren blev hon sämre och för ett par år seden fick hon operera bort en tumör i hjärnan. Inte heller detta hindrade henne trots att hennes rörlighet efter detta begränsades. Lika glad och positiv var hon varje gång man träffade henne...

I helgen orkade hennes kropp inte längre. Jag mötte Sara senast i april. Då hade hon varit ner till Strömsholm med sin tollare Aindows Camira. Camiras kropp orkade heller inte längre och veterinärerna gav henne på sin höjd 3 månader. Detta var första och enda gången jag hörde Sara negativ. Hon sa nått i stil med "vi får väl se vem som överlever vem..." Camira dog bara någon vecka före Sara...

Inga kommentarer: