torsdag, juli 02, 2009

Förbereder för regn

Jobbade på som vanligt under dagen. Tror att vi hade varmaste dagen hittills för på eftermiddagen kändes min hjärna helt utbränd. Gick klockan 15:30 för att hämta lite huvudvärkstabletter på Apoteket, det tog 40 minuter!!! Åkte sedan för att köpa en låda för dynorna till trädgårdsmöblerna men de var såklart slut bara därför...

När jag kom hem hade jag så ont i huvudet att jag var tvungen att lägga mig en stund. Inte gick det över i värmen men lite bättre kanske det blev. Tog en promenad med hundarna ner till Reffelmansviken medan Henke röjde i garaget. Där hade Kollegan Per äntligen fått igång båten och var på väg till hamnen men plötsligt fick han motorstopp. Ringde efter Henke så att vi skulle åka ut och bogsera honom. Innan vi nått hamnen så hade Per efter ett 20-tal omstarter lyckats hanka sig över...

Vi åkte istället hem och gjorde mat för klockan hade hunnit bli efter 19. Som vanligt denna vecka så åt vi ute och sedan satte vi igång med att montera hängränna på garaget. Vi konstaterade för en tid sedan att alla garaget på gatan bara hade hängrännor på ena sidan. Nu har i alla falll vi hängrännor och stuprör på båda sidorna... Passade också på att vattna det nysådda gräset med vattenspridare när vi ändå var ute..

Inga kommentarer: