onsdag, november 04, 2009

Fiskdoft

Idag på jobbet var det riktigt fullt upp och jag fick faktiskt en hel del gjort. Det första som inträffade på morgonen var att jag och åkte på Maxi och köpte stövlarna som vi provade igår. Var där redan strax efter klockan 8 så jag fick stövlar till både mig och Henke.

På förmiddagen åkte sedan jag och Ulrica ut till en fiskare på inspektion. Hela vägen dit kände jag att cäxellådan på bilen var riktigt kärv men fram kom vi i alla fall men det slutade med ett motorstopp. Oj, hoppas att den startar sen. Ja ja det ordnar sig väl (har lärt mig detta resonemang i helgen) Å efter inspektionen startade bilen hur bra som helst så vi åkte hemmåt. Från början gick det bra men när vi kom in i stan började växellådan krångla igen men vi kom in i garaget men när jag skulle parkera var det helt kört, kopplingen svarade inte så fast jag frikopplade stannade bilen som om jag inte gjort det. Å sen gick det inte att varken frikoppla elller lägga i en växel. Skitbil!

Efter lunch blev det stora ringa runt timmen så det blev i stort sett telefon hela eftermiddagen.

Efter jobbet åkte vi och storhandlade på Maxi och när vi kom hem tog jag med hundarna på en Powerwalk-koppelprommenad medan Henke eammtorkade på övervåningen. När jag kom hem tog jag över och dammtorkade nere medans henke fixade maten.

Maten intogs till "Halv 8 hos mig" och avslutades med lite varm glögg. Nu inleder vi den smarriga perioden!!!

Vi städade klart och sedan blev det lite tv-tittande för nu ansåg vi oss förtjänta av det.

Inga kommentarer: