lördag, november 14, 2009

Ljusdalstripp

En grå och tråkig dag mötte mig när jag steg upp klockan 8. Klädde mig och åkte direkt till jobbet för att hämta fuktmätaren som jag lovat att låna ut. När jag kom hem käkade jag frukost och sedan tog jag med hundarna och gick ut på en långpromenad på golfbanan.

När jag kom hem tog jag en snabb dusch och klockan 11 åkte vi och hämtade upp Ida, Gösta och Alice för att åka iväg till Ljusdal.

När vi anlände till Ljusdal så började vi med att gå på Rosenhill där jag införskaffade mig en dörrkrans och sedan gjorde vi köpingen från till dess att de stängde då åkte vi hem till Kicki och Henrik.

Där satt vi och snackade och drack lite glögg innan middagen som blev en 3 rätters.... Linsbiff till förrätt och sedan en god Kreolsk gryta till varmrätt och en riktigt god citronpaj till efterrätt.

Hundarna hade varit hemma hela dagen. Lasse var och rastade dem vid 14:30 men när klockan var 20 var det hög tid att lämna Ljusdal. Vi kom hem kl. 21 och då blev det såklart ytterligare en promenad med vovvarna sedan kollade vi på Die Hard 4.0.

Inga kommentarer: