torsdag, november 05, 2009

Första snön

Idag snöade det för första gången i höst. Kom så pass att det i alla fall blev vitt på backen.

På jobbfronten var jag i Söderhamn idag på Hälsoskyddsträff och det var riktigt slabbigt på vägen när vi åkte hem.

Väl hemma gjorde vi mat och sedan tog jag med hundarna ut på golfbanan. Idag var det ovanligt ljust tack vare snön. Fick också en första chans att testa min nya fodrade gummistövlar också och de funkade bara fint.

Efter rundan på golfbanan åkte jag till Iggesund för att träna lite med Helena. Hade tinat en trut som vi använde oss av. I huvudsak jobbade jag på med att ställa upp och rikta upp Humla utan att säga stanna å dessutom vänta ut henne länge. Hon lärde sig snabbt att sluta tjuva.

Truten kom sedan till användning när jag körde lite höger och vänsterdirrigering. "Tappade" mitt muntliga höger och vänsterkommando i fjol så i vinter ska jag se till att jobba in det på nytt.

Det regnade rejällt i slutet av träningen och jag skulle gissa att all snö är borta i morgon när jag vaknar.

Inga kommentarer: