onsdag, november 25, 2009

Ögonoperation och "Flickan som lekte med elden"

En vanlig dag på jobbet. Å eftersom jag åker hem till hundarna på lunchen denna vecka så fick jag även idag en långpromenad som ledde ut på golfbanan för lite tennisbollssök. När jag komhem så hade el/värme-killen som ska installera vår nya värmeregulator.

Efter lunch blev det lite blandat jobb. Klockan 16 ringde Henke efter att ha genomgått en ögonoperation som nu ska göra att han slipper glasögon en tid framöver i alla fall. För egen del blev det till att åka hem och ge sig ut med hundarna i en riktigt busväder, spöregn och blåst, usch vad "omysigt" det var!!!

Efter att ha kastat i mig lite mat åkte jag och hämtade upp Birgitta så gick vi och såg filmen av Stig Larssons 2:a bok "Flickan som lekte med elden". Uj uj vilken vårldsam film, även den väldigt bra!

Kom hem strax före 22 å drack då lite glögg och hann få en rapport från ögonoerationen innan det var dags att kryoa till kojs.

Inga kommentarer: