onsdag, februari 23, 2011

Akut operation

Ofta blir dagarna inte riktigt vad man tänkt sig men idag var detta mera påtagligt än vanligt. Var på jobbet fram till fikat men vid den tiden började jag få ont i magen. Inom en timma hade jag så ont att jag inte kunde gå upprätt så det var bara till att ringa sjukhuset. Har haft lite problem i de nedre regionerna ett tag så jag fick komma in akut och de konstaterades att jag måste opereras akut. Inlagt med en gång med smärtstillande och dropp för att kunna vara fastande och kunna opereras under eftermiddagen.

Mådde rejält dåligt när de rullade ner mig på operation vid 17:30-tiden men väl inne i operationssalen började jag må något bättre innan jag sövdes. Vaknade enormt trött och kom tillbaka på avdelningen vid 21-tiden. Pratade en kortis med mamma men orkade inte vara vaken så Henke fick åka hem så att jag kunde sova. Sov till 00:30 då jag behövde upp på toa. Så var det varannan till varje timma hela natten så mycket sömn blev det då rakt inte.

Inga kommentarer: