söndag, februari 06, 2011

Doppresent och plankstek

Henke var tvungen att jobba idag så jag fick sovmorgon till klockan 09:00, härligt!!! Efter frukost åkte jag upp i skogen och gick med hundarna. Förkylningen gör sig fortfarande till känna så jag tar det lite lugnt men det går bra att gå lite försiktigt i skogen. Nu har det ju kommit ca en dm snö så det är lite jobbigare än vanligt att gå då de såklart inte plogat nu i helgen.

Istället för att följa vägen vek jag av längst med avsloppsledningen ut mot E4:an. Kul när man kommer in i nya delar av skogen där man inte gått tidigare. Nu när de gräver i vintern kommer det ju att vara öppet och fint till våren/sommaren så då får man lite nya skogsmarker att träna på.
När jag kom hem duschade jag och sen åkte jag ner en sväng på stan och köptde doppresent till Alva som ska döpas nästa söndag. Köpte också et Linnex-stick som jag skickade upp till mamma och pappa. För er som inte vet vad det är så är det ett typ av linementstick som är fantastiskt bra när man har ont i tex. nacke och rygg.

Jag och Henke kom hem ungefär samtidigt och jag passade på att vila en stund och somnade faktiskt en kvart tror jag. Dammsög sedan huset och renbäddade innan vi satte igång med maten för kvällen. Idag var det Plankstek som stod på matsedeln och fanstastiskt gott var det!!!
På kvällen såg vi en gammal goding, Crocodile Dundee

Inga kommentarer: