söndag, februari 27, 2011

Ytterligare bättring

Helt plötsligt börjar jag känna av operationsärren vilket jag inte gjort tidigare... Kan inte påstå att jag har ont men visst är man begränsad i sin rörlighet. Framförallt när man sträcker på sig (reser sig) eller kryper ihop (sätter sig, framförallt när man ska sätta sig in i bilen tex) så sträcker det i såren vilket ju gör att man är lite långsam i rörelserna. Sedan känner jag att det inte går att ta ut steget på vänstersida utan jag håller mig till korta steg vilket också gör att man blir lite långsam och det ser stelt ut. Oavsett om operationsärren börjar kännas så är det i alla fall skönt att "träningsvärken" släpper så nu är det bara i magen som det fortfarande känns lite.

Även idag tog vi en promenad med hundarna uppe i skogen. Känner mig mycket mera rörlig idag så det går verkligen åt rätt håll. Tror dock att jag försöker hålla mig hemma även i morgon sedan blir det till att gå tillbaka till jobbet lite försiktigt på tisdag.

Här kommer lite bilder på hundarna som skuttar runt i djupsnön som nu blir mera packad när det är plussgrader. Snödjupet är annars närmare 1 meter fortfarande så att själv försöka ge sig upp i snön är inte att tänka på.

Inga kommentarer: