fredag, februari 11, 2011

Äntligen helg

Mycket irriterande kan jag konstater att jag börjar känna av halsen igen. Måtte jag inte bli förkyld igen...

Idag var det dessutom nätt och jämnt att vi tog oss till jobbet. Sedan igår har det blåst storm, runt 20m/s och det har samtidig fallit drygt 3 dm snö. Som ni förstår har det drivit mycket och på vissa ställen är det därför närmare en meter djup snö. Det var meningen att jag skulle åka till Bjuråker på inspektion men värdet var så dålig att trafikverket uppmanade folk att hålla sig hemma å eftersom det var nära 5 mil dit jag skulle så fick jag ställa in min runda.

Dagen fylldes med andra uppgifter och istället då det fanns att göra i alla fall.

Efter jobbet skyndade vi oss hem och Henke skottade medans jag gick upp i skogen och promenerade en dryg timma och hann faktiskt hem precis tills det blev mörkt. Härligt är det när man märker att man faktiskt hinner ut en runda innan det är alldeles kolmörkt. Ser verkligen fram emot att få genomföra promenader dagligen med ledljus. Inte länge kvar nu... Sen längtar jag tills snön är borta så att man kan gå var man vill också men tills dess är det längre. Säkerligen inte förrän om ett par månader tyvärr.

Inga kommentarer: