måndag, juni 06, 2011

Båt och sol

Idag blev det en riktigt härlig dag. Började med en hundpromenad på förmiddagen och klippte sedan gräset. Jag körde gräsklipparen och Henke körde trimmern. När vi var klar åkte Henke ner och började polera båden medans jag satt mig och solade en stund. Efter en knapp timma gick jag in och fixade lunch och packade sedan ner mat och dryckk i en kylväska och promenerade sedan med hundarna ner till båten för att äta lunch där med Henke.

Tyvärr blåste det lite kallt där vi har båten så de sista tuggorna intog jag I båten istället för ute i solen. Hundarna fick sig såklart ett dopp innan vi promenerade hemmåt igen. Årets första Hoppa från bryggan och simma iland"-dopp ;-)

Eftermiddagen spenderade jag på altenen i solen. Pratade i telefon, läste en tidning och bara solade. Himla härligt var det i alla fall!!!

På kvällen när Henke kommit hem grillade vi och satt ute och käkade för det var riktigt härligt väder!!! Efteråt cyklade vi till Ida och Gösta och fikade nationaldagstårta!

Inga kommentarer: