söndag, juni 05, 2011

Dagen efter för vissa...

Ont i skallen i dag men jag vet inte alls vad som orsakade detta... När det var dags för frukost och Henke hade pallrat sig upp också så kom jag på att jag ville ha en smoothie till frukost och jag hade inte turkisk yoghurt så jag åkte och handlade lite inför resten av helgen men framförallt för frukost.

Åter hemma blev det en bärsmoothie på turkyoggi, grädde och bubbelvatten. Smaksättningen blev blåbär och hallon denna gång. Trodde väl aldrig att jag skulle stå mig på det men joo ända fram till middagen...

På eftermiddagen tog vi oss en långpromenad på ca 7 km till en sjö och längst en stig som jag aldrig tidigare gått. Alltig roligt att hitta nya promenadvägar!!!

På kvällen blev det grillning men en salig blandning. Biff, choritzo (75% kött), paprika, majs, charlottenlök, champinjoner å till det tomatsallad med fetaost och rödlök samt tsatsiki.

Idag blev det också efterrätt, Jordgubbar och grädde!!!

Inga kommentarer: