torsdag, juni 16, 2011

Packa fixa trixa

Idag efter jobbet var det väldigt mycket som skulle fixas. Först skulle vi iväg och handla och sedan medans jag lagade mat klippte Henke för det hade verkligen blivit långt så nu ser det ut som om gården är slagen... Jag gjorde en riktigt god tacopaj med guacamole och grönsallad och konstaterar glatt att kilona, om men något saktare, fortfarande minskar och jag är nu -6,5kg ner på snart 5 veckor. Snart behövs det inte minskas mera...

Mamma har kommit hem och är väl knappast pigg men låter i allafall piggare... Så nu hoppas vi att det går åt rätt håll å så ser vi fram emot att de sista två behandlingarna blir överstökade så att vi kan börja se positivt på livet igen!

När maten var intagen pratade jag med Gunilla så vi tog med alla fem hundarna på en promenad efter grusvägen i skogen. I år är det ett riktigt myggår så att gå i skogen är näst intill omöjligt men går man hela tiden och håller sig till grusvägar så är det inga problem. Ginny var som vanligt lilla busmaggie å idag lyckades hon få med sig Humla så de röjde friskt ett bra tag.

Medans jag var ute med hundarna dammsög Henke och hann ta rätt på tvätten och blåsa upp min nyinköpta madrass så den ska jag nog kunna sova gott på i helgen.

Nu började det verkligen jobbet, allt skulle packas. Å det blir ju så mycket när man dels ska ha med säng och sängkläder samt gardera sig både för sol och värme och regn och blåst. Å sen ska man ha mat till både hundar och en själv. Tack och lov lagade Henke till min mat medans jag packade det övriga och skrev intygen som man måste ha när man ska till Norge. Hundarna är nu avmaskade mot rävens dvärgbandmask så nu ska de få passera gränsen...

Avstämning om restid och resväg gjordes med Hanna och Emil och sedan hade klockan hunnit bli närmare 23 så det var dags att runda av kvällen. I morgon blir det halvdagsjobb och sedan bär det av...

Inga kommentarer: